Vânzările din „Vinerea Neagră” a cumpărăturilor au crescut în SUA cu 6,6% față de anul trecut, cel mai mare salt de la an la an, din 2007 până în prezent. Pe internet, comenzile au crescut și mai mult, cu peste 24% față de 2010.
Primele estimări arată că vânzările din acest weekend de reduceri de preț au atins 11,4 miliarde de dolari în SUA, relatează Financial Times.
Citește și BLACK FRIDAY – ZIUA ÎN CARE PREȚURILE PICĂ. Românii au cheltuit într-o noapte MILIOANE DE EURO pe internet
Bill Martin, fondatorul ShopperTrak, companie de sondare a pieței, a declarat că cifrele sunt „surprinzătoare”, în contextul economic actual din SUA, dar că probabil reflectă o ușoară creștere a siguranței locurilor de muncă, în săptămânile recente.
Numărul clienților din magazine a crescut cu 5,1% față de anul trecut, însă nu este încă clar dacă aceștia au cumpărat și altceva în afară de produsele cu prețuri reduse masiv.
Citește și BLACK FRIDAY. Americanii s-au bătut și au tras cu arma pentru a cumpăra produse la promoție. VIDEO
În acest context, se presupune că multe magazine nu au înregistrat profituri ieșite din comun, în ciuda vânzărilor foarte mari. Șeful Toys R US, Gerry Storch, a declarat pentru CNBC că, pentru lanțul de magazine pe care îl conduce, Black Friday a fost cea mai aglomerată zi din an, dar și cea mai puțin profitabilă.